Ervaar het gemak van ons digitale platform.

 

Je kunt onze nieuwe Bestel-app gebruiken om projecten aan te maken en bestellingen te doen. Op deze pagina nemen we je graag mee in de ontwikkeling van de app.  
 

Inloggen & Algemeen

  • Vraag: Ik moet bij het inloggen iedere keer een code invoeren. Hoe kan dit?
  • Antwoord: We controleren af en toe of jij het echt bent. Vraag een code per mail aan, kopieer deze en log in. Een code is 90 dagen geldig. Het kan wel voorkomen dat je bij het instaleren van een nieuwe versie van de app, een keer opnieuw moet inloggen. Heb je structurele problemen hiermee, laat dat dan weten aan klantportaal@bnext.nl
     

Overzicht van Projecten & Containers

  • Vraag: Ik zie meer (of minder) projecten dan in de oude app. Hoe kan dit?
  • Antwoord: Bij de overgang naar een nieuw systeem, hebben we projecten waar geen containers meer stonden, opgeschoond. Hierdoor kan het zijn dat je een project mist. Stuur een bericht met adresgegevens (Postcode, Huisnummer) naar klantportaal@bnext.nl, en we passen het direct voor je aan!   
     
  • Vraag: Ik zie meer (of minder) containers dan in de oude app. Hoe kan dit?
  • Antwoord: Bij de overstap op een nieuw systeem, hebben we gegevens uit het oude systeem overgenomen. Hier zit in een aantal gevallen verschil tussen de situatie in de werkelijkheid. Stuur een bericht met de gegevens van de container (adresgegevens waar deze staat, formaat, en type afval) naar klantportaal@bnext.nl, en we passen het direct voor je aan!    

Bestellingen

  • Vraag: Ik kan geen Knijper-opdrachten doorgeven. Hoe kan dit?
  • Antwoord: Deze functionaliteit wordt opnieuw ontwikkeld. We verwachten dit op korte termijn toe te voegen. Geef ze voor nu door via afzet@bnext.nl 
     
  • Vraag: Ik kan geen wissel of ophaal opdracht doorgeven op dezelfde dag (zgn. ter plekke ledigen). Hoe moet ik dat doen?
  • Antwoord: Deze functionaliteit wordt opnieuw ontwikkeld. We verwachten dit op korte termijn toe te voegen. Geef ze voor nu door via afzet@bnext.nl 
     

Gebruikersbeheer

  • Vraag: Hoe krijg ik toegang tot het gebruikersbeheer?  
  • Antwoord: Gebruikersbeheer werkt het beste op een groot scherm. Daarom kunt u deze functie alleen gebruiken via de browser. Log in op https://app.bnext.nl, en aan de linkerkant ziet u een icoon genaamd “Gebruikersbeheer”.  U kunt in het gebruikersbeheer nieuwe collega's uitnodigen, de gegevens van bestaande collega's wijzigen, bepalen of een collega projecten kan aanmaken, bestellingen kan doen of de klantrapportage kan bekijken.


       
  • Vraag: Ik zie het gebruikersbeheer icoon niet. Hoe krijg ik toegang tot deze functionaliteit?  
  • Antwoord: Het kan zijn dat er voor uw organisatie al een beheerder is aangewezen. Overleg daar eerst mee of het is toegestaan dat u ook het beheer kunt doen voor uw organisatie. Verder kan uw Bnext.nl accountmanager dit voor uw organisatie laten activeren.

Rapportages & Data

  • Vraag: Ik kan de rapportage niet openen of gebruiken. Wat moet ik doen?
  • Antwoord: De rapportage is zichtbaar als de beheerder van jouw bedrijf je hier toegang tot heeft gegeven. Je kunt deze enkel op de web-versie van de app bekijken (https://app.bnext.nl).
     
  • Vraag: Hoe werkt de rapportage? Wat zie ik allemaal?
  • Antwoord: Zie onderstaande afbeelding!


  • Vraag: Hoe kan ik data uit de rapportage exporteren?
  • Antwoord: Op dit moment is de data niet te exporteren. Lanceren van informatievoorkeur staat later op onze routekaart (zie onderstaande vraag). Bespreek uw wensen ook met uw accountmanager zodat we deze inzichtelijk krijgen.
     
  • Vraag: Ik zie niet alle projecten in de rapportage die ik wel in de app zie. Hoe kan dat?
  • Antwoord: Toegang tot projecten wordt 's nachts bijgewerkt in de rapportage. De volgende dag zou u ze wel moeten zien. Zo niet, neem contact op met klantportaal@bnext.nl

 

  • Vraag: Ik zie andere getallen in de rapportage dan mijn collega (terwijl we dezelfde bedrijven kunnen selecteren). Hoe kan dat?
  • Antwoord: De rapportage wordt automatisch gefilterd op projecten. Het niveau onder bedrijven. Deze filtering is afhankelijk van het gebruikers account en dus persoonlijk. Als de getallen verschillen, hebben de twee accounts andere projecten toegewezen (binnen hetzelfde bedrijf). Om hetzelfde te zien als andere gebruikers, moet een beheerder van jouw organisatie dezelfde projecten aan jouw account koppelen als aan dat van de collega waarmee je vergelijkt. Dit wordt ’s nachts naar de rapportage verwerkt en is de volgende dag zichtbaar.
  • Vraag: Ik ben beheerder in mijn organisatie maar kan in de rapportage niet alle projecten zien. Hoe kan dat?
  • Antwoord: Ook beheerders zien nu alleen nog de projecten die aan het account gekoppeld zijn. Dit gaan we aanpassen en zal in een toekomstige release oplost zijn.
  • Vraag: Hoe kan het dat ik veel minder tonnen zie na 1 juli 2022 (dan ervoor)?
  • Antwoord: In ons huidige systeem koppelen we losse stortingen aan het project van herkomst. Dat konden we voorheen niet. Deze losse stortingen uit het verleden laten we altijd zien zoals we dat ook deden in de ouder rapportage. Als in jouw persoonlijke overzicht de tonnen heel hard zijn gedaald, zijn deze stortingen toegekend aan projecten waar jij geen kijkrechten op hebt en vallen ze voor jou uit de rapportage. Deze stortingen zijn dus niet verdwenen, je kan ze alleen niet meer zien. Als je ze wel moet zien, zorg dan dat een beheerder in jouw organisatie je rechten geeft op de betreffende projecten.

 

Tijdslijnen doorontwikkeling

  • Vraag: Welke functionaliteiten worden nog meer ontwikkeld en wanneer kan ik deze verwachten?  
  • Antwoord: Onderstaande routekaart geeft een indruk van de functionaliteiten die Bnext.nl de komende maanden in de app verwerkt.