
Rapportagetools
Optimaliseer jouw afvalbeheer
Om je te helpen je milieu-impact te verkleinen krijg je online inzicht in volumes, soort afval en kosten. Met kleine aanpassingen kun je namelijk al impact maken op het milieu en besparen op de verwerking van je afvalstromen.
De Bnext.nl App en het Klantportaal maken afvalbeheer toegankelijk en erg gemakkelijk. Je kunt actueel monitoren en zit je bovenop de duurzaamheidsdoelstellingen.
De Bnext.nl App

Met de Bnext.nl app regel je eenvoudig ledigingen en bestel je containers. In het product overzicht zie je een overzicht van de containers die bij jou staan. Zijn er meerdere collega’s die containers laten ledigen en bestellen? Dan voeg je die zelf eenvoudig toe en geef je ze de juiste toegang, zodat ze alleen maar zien wat ze nodig hebben.
De locatie voorziening in de app in combinatie met de rechtenstructuur geeft collega’s toegang tot de werken die voor hen relevant zijn. Ook kun je via de app direct persoonlijk contact opnemen met jouw accountteam voor vragen of hulp.
Met de Bnext.nl App
- Zie je je tonnages, scheidingspercentages, transporten en hergebruik.
- Evalueer je de prestaties per kwartaal, maand en jaar per locatie.
- Heb je direct de juiste informatie paraat voor jouw GRESB- of BREEAM-certificering.
Het Bnext.nl Klantportaal

Sinds enkele jaren is het verplicht om te rapporteren over je milieu en sociale impact. Via het Bnext.nl klantportaal is de afvaldata van jouw gebouw(en), onderneming of bouwproject(en) te raadplegen in de afvalrapportages. Tonnages, scheidingspercentages, aantal transporten, hergebruik van afvalstromen, kun je inzien. Per kwartaal, maand en jaar heb je inzicht in de prestaties van jouw gebouw, onderneming of bouwproject. Het klantportaal helpt vergelijken tussen verschillende locaties en evalueren of er boven of beneden gemiddeld wordt gescoord. Daarbij heb je snel de juiste informatie paraat voor jouw GRESB of BREEAM certificering.
Het Bnext.nl Klantportaal biedt jou
- Actuele inzage van afvalrapportages.
- Een actueel productoverzicht.
- Online aanvragen van ledigingen en bestellingen.
- Direct persoonlijk contact met onze servicedesk.
- Gebruikers en toegang in eigen beheer.
Met deze inzichten direct bij de hand stuur je dus gemakkelijk en snel bij. Meerdere collega’s die containers kunnen laten ledigen en bestellen? Je voegt ze zelf eenvoudig toe. Met de juiste toegang kunnen zij enkel bij de onderdelen die voor hen relevant zijn. Loop je ergens tegenaan of heb je een belangrijke vraag? Via de app krijg je meteen persoonlijk antwoord van een expert uit jouw accountteam.
Het klantportaal maakt het rapporteren over je milieu-impact eenvoudig. Je ziet alle afvaldata in een overzicht en vergelijkt gemakkelijk tussen verschillende locaties. Waar wordt gescoord en waar kan het beter? Zo heb je meteen zicht op de juiste informatie voor jouw GRESB- of BREAAM-certificering. Het klantportaal is dus een onmisbare tool om jouw duurzaamheidsdoelstellingen te monitoren en te behalen.
Wat heeft jouw organisatie aan de tools?
Afvalverwerking is een complex proces. Vooral voor bedrijven die te maken hebben met regelgeving en duurzaamheidseisen. Waar begin je om daaraan te voldoen?
De rapportages van Bnext.nl bieden waardevolle inzichten. Met de juiste tools helpen we je alles rondom afvalbeheer begrijpen én optimaliseren. Afval(verwerkings)kosten besparen en de impact op het milieu verkleinen, wordt zo een stuk gemakkelijker.

Efficiënt en duurzaam ondernemen

De rapportages van Bnext.nl zorgen dus voor beter inzicht en naleving van regels. Ook belangrijk: ze dragen bij aan efficiënter en duurzamer ondernemen. Je keuze voor kostenbesparing en een kleinere impact op het milieu is zo gemaakt!